Český výrobek
Fonden, der støtter tjekkiske produkter, blev født i 1994, og fem år senere forvandlede den sig til Czech Product Foundation. Dens primære mission er at styrke indenlandske små, mellemstore og store virksomheder i forskellige sektorer. Den søger at øge kendskabet til tjekkiske produkter blandt forbrugerne og dermed stimulere interessen for dem. Meddelelsen om, at et givet produkt er indehaver af Czech Product-varemærket, er kun mulig, hvis strenge kriterier er opfyldt, en ansøgning er indsendt, og registrering er tildelt. Hvis virksomheden, der ansøger om mærket, er ejet af tjekkiske statsborgere eller en tjekkisk juridisk enhed, og dens overskud ikke overføres uden for Tjekkiet, så opfylder den kravene. Kun en producent, der har sin virksomhed registreret i Tjekkiet, kan ansøge om et mærke, ikke dennes autoriserede repræsentant (tredjepart). En anden betingelse er, at produktet lever op til de gældende lovmæssige standarder, der kræves for at få et varemærke.